donderdag 2 februari 2017

4 maanden na de operatie (2-2-2017)

Hi lezers,

In deze blog ga ik jullie vertellen over mijn afspraak bij de orthodontist en geef ik jullie een update over de kramp in mijn kaak. Ook laat ik jullie foto's zien van voordat ik mijn beugel had, een half jaar met beugel en het resultaat 4 maanden na de operatie.

20 januari ben ik bij de orthodontist geweest voor controle.
Ze hebben het bovenste draad vervangen met een dikker draad, met het dikker draad willen ze mijn kiezen en tanden dichter bij elkaar brengen.
De blauwe verhogingen op mijn kiezen zijn er ook afgeslepen. Het slijpen vond ik een heel naar gevoel.... Het is ook weer even wennen. De blauwe verhogingen op mijn kiezen zorgde ervoor dat ik de slotjes er niet af kon bijten door de overbeet.
Aan de linkerkant passen de boven en onderkant nog niet helemaal op elkaar, hier is de orthodontist hard mee bezig. Soms lukt het niet om dit voor de operatie voor elkaar te krijgen. Ik draag ook nog steeds mijn elastieken 12 uur lang, s'avonds en s'nachts.

Met de kramp in mijn kaak gaat het al beter. Ik heb er vaak s'ochtends nog last van, door het kakenklemmen of als is geconcentreerd bezig ben geweest. Mijn orthodontist raden net als de kaakchirurg ook aan om de kaak te masseren, als dit niet werkt wordt ik doorverwezen naar een kaakfysiotherapeut.
Ik krijg ook al op steeds meer gevoel in m'n kin en lip, er zijn nog een paar kleine plekjes gevoelloos.

Mijn volgende afspraak bij de orthodontist staat gepland op 10 maart. Na mijn operatie zou ik mijn beugel nog een half jaar moeten behouden, dat zou betekenen dat die er ongeveer in april uit mag. Ik hoop dat ik hierover meer krijg te horen bij mijn volgende afspraak.

Hierbij de foto's van voor dat ik mijn beugel had, een half jaar met beugel en het resultaat 3 maanden na mijn operatie:

Voorkant:

Half jaar met beugel:

Nu:

Rechterkant:

Half jaar met beugel:

Nu:

Linkerkant:

Half jaar met Beugel:

Nu:



 x Vivian.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten