zondag 6 augustus 2017

Beugellooooosss! 6-8-2017

Hi Lezers,

Het heeft even geduurd, maar de beugel is er nu dan eindelijk uit!!

Op maandag 17 juli was het dan eindelijk zover... Ik werd wakker met een big smile, want dit was de dag waar ik al lang op had gewacht!
De beugel ging er heel makkelijk uit. De orthodontist knipte de beugel door midden en hij liet meteen los. Daarna knipte ze de ringen om m'n kiezen doormidden.
Nadat alles eruit was gehaald, ging ze de lijm van mijn tanden afslijpen. Ik vind het slijpen altijd een naar gevoel en geluid, maar gelukkig was de lijm er snel af.
Toen heeft ze aan de onderkant een draad achter m'n tanden gelijmd, zo blijven ze recht staan.
Omdat ik die middag naar de tandarts ging voor een facing, hebben ze de volgende dag de draad aan de bovenkant geplakt.
Nadat de beugel eruit was en de draadjes vast zaten, kreeg ik een uitleg over de nachtbeugel.
Deze moet ik ongeveer een jaar inhouden. Voor het slapen klem ik de nachtbeugel met de twee haakjes aan mijn kiezen.

Die middag ging ik naar de tandarts voor een facing. Ik wilde graag de spleet tussen mijn voortanden laten opvullen.
De facing was binnen een half uur klaar. Eerst heeft de tandarts de kleur van mijn tanden bepaald.
Daarna werden mijn voortanden opgeruwd en werd er een dun laagje composiet op mijn voortanden aangebracht. Vervolgens werd het gepolijst. 
Je kan geen onderscheid maken tussen mijn tanden en facing.

Ik wilde mijn ''nieuwe look'' graag vast laten leggen door een fotograaf. Ik heb samen met Jeffrey een fotoshoot gedaan bij Martin van Dongen. Omdat ik deze foto's graag met jullie wilde delen, duurde het wat langer voordat mijn blog online kwam.

Hierbij dan eindelijk het eindresultaat:


Ik ben heel blij met het resultaat. Twijfel je over een kaakoperatie? Ik raad het zeker aan!
Het herstel is zwaar... maar het is het waard!
Voor degene die de operatie ondergaat.. ik hoop dat jullie wat aan mijn blog hebben. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust. Ik beantwoord ze graag!

1 september heb ik mijn laatste controle bij de kaakchirurg. Ik heb een aantal vragen voor hem over mijn verdoofde lip/kin. In mijn volgende blog zal ik jullie hierover alles vertellen.

Nog een nieuwtje: Omdat ik het bloggen erg leuk vind om te doen en ik me graag bezig houd met uiterlijke verzorging, heb ik besloten een Beauty and Lifestyle blog te beginnen! Ik ben er al druk mee bezig, zondag 20 augustus zal mijn eerste blog online verschijnen... meer info volgt snel!

x Viv


Geen opmerkingen:

Een reactie posten