zaterdag 14 oktober 2017

Een jaar geleden (05-10-2017)

WOW! Wat vliegt de tijd... het is alweer een jaar geleden dat ik onder het mes ging.
Hoe gaat het nu een jaar later?

Woensdag 5 oktober 2016 was tot nu toe één van de engste/spannendste dagen van mijn leven.
Met mijn angst voor naalden/operaties ging het na twee jaar lang twijfelen nu toch echt doen, een kaakoperatie.
Na de operatie heb ik me zes weken ellendig gevoeld, niet kunnen eten en een enorm opgezwollen kop met blauwe plekken hebben.
Maar... het was het allemaal waard, want wat ben ik blij met het eind resultaat!
Juli 2017 is mijn beugel eruit gegaan na 2,5 jaar. Voorheen was ik onzeker en lachte ik nooit me open mond, nu doe ik niets anders!
Ik kreeg nog steeds veel complimenten en krijg nog vaak te horen hoe erg ik ben veranderd.

Nu alweer een jaar geleden...
Op 1 september heb ik mijn laatste controle bij de kaakchirurg gehad.
Tijdens deze controle hebben we het gehad over dat ik mijn kaak nog vaak hoor kraken, maar dit is eigenlijk normaal na een kaakoperatie. Ook is de helft van mijn lip/kin nog verdoofd. Of dit nog terug komt is de vraag... De kaakchirurg kent een aantal patienten waarbij het na 2 of 4 jaar weer terug kwam, maar ook patienten waarbij het niet terug komt. Zelf heb ik niet veel last van het verdoofde gevoel. Het is af en toe lastig met drinken en het voelt soms gek, maar verder ben ik eraan gewend.

Ik ben erg blij met het resultaat en ben ook erg blij dat ik het toch gedaan heb
Iedereen die erover twijfelt raad ik het echt aan. Mijn zelfvertrouwen heeft hierdoor echt een boost gehad. Het was toch iets waar ik erg onzeker over was.
Het was iets wat ik al heel lang wilde en nu is het eindelijk gebeurd.


Voor:

Nu:

Nu mijn laatste controle is geweest, sluit ik het boek en daarom ook mijn blog.
Omdat ik het bloggen erg leuk vindt en erg bezig ben met uiterlijke verzorging, ben ik een beauty and lifestyle blog begonnen.
Vindt je het leuk om mij hierin te volgen? Klik dan op de onderstaande link:
http://vivsbeautyandlifestyle.jouwweb.nl/

Ik ben nog altijd bereikbaar voor vragen, dus stel ze gerust!

x Viv


4 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je ook een blog hebt geschreven! Erg fijn om te lezen hoe het jou is verlopen. Ik sta voor de keuze om straks in april/mei een OK te ondergaan...Ik vind het nogal wat...dus goed inlezen is wat ik alvast maar doe.
    Hoe is het met je gevoel in je lippen en kin nu? Het lijkt me zo naar als dat niet terugkomt!
    Ik had zelf helemaal geen last van mn overbeet, maar zie wel, doordat mn tanden nu rechter staan dmv de beugel, het wel een flinke overbeet is geworden. Moeilijke keuze! Gelukkig heb ik nog even :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, sorry voor mijn late reactie!
    Zo een operatie is ook natuurlijk niet niks! Maar achteraf is het, het allemaal waard! En voor je het weet is je herstelperiode weer voorbij. ;)

    De rechterkant van mijn lippen en kin zijn nog steeds verdoofd. Helaas is dit gevoel nog niet terug gekomen.
    Ik heb er niet veel last van, na een tijdje merk je het eigenlijk niet eens meer.

    Ik vond het ook erg eng en een moeilijke keuze om te maken. Ik ben nu zo blij dat ik het gedaan heb! Ik heb er nu veel plezier van. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Hoeveel mm heb jij jouw onderkaak naar voren moeten laten plaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, ik ga over een paar maanden de operatie in en de angst dat ik gevoeloze plekken overhoud is best groot. Ik begrijp dat er mee te leven is. Want ik ben bang voor het spijtgevoel. Heb je het nog steeds? En hoe vond je de pijn na de operatie als je het een cijfer moest geven?

    BeantwoordenVerwijderen