woensdag 9 november 2016

5 weken na de operatie (9-11-2016)

Hoi allemaal,

Het is alweer 5 weken geleden dat de operatie heeft plaats gevonden... wat gaat de tijd toch snel! Voordat ik aan dit traject begon dacht ik dat die 6 weken erg langzaam voorbij zouden gaan, maar ik moet zeggen dat dit heel erg mee valt! Natuurlijk de eerste paar weken vielen wel tegen, maar nu ik weer aan het werk ben en naar school ga, gaan die weken toch snel voorbij. 

De zwelling is al voor 75% gezakt. Rondom m'n onderkaak en onder me kin is het nog wel opgezwollen. Maar het ziet er al veel beter uit dan de eerste paar weken. Af en toe heb ik wel last van de rechterkant van mijn kaak. Dit is de kant waar ze het meeste aan gedaan hebben. Ik merk het vooral als ik wakker word of als ik moe ben. Deze pijn blijft dan een paar minuten aanhouden en trekt door naar m'n nek. Het pijn na het slapen kan ik wel verklaren. Dit komt waarschijnlijk door dat ik mijn kaken in mijn slaap vaak stevig op elkaar druk.

De linker mondhoek is ook nog niet helemaal hersteld van de operatie. Mijn mondhoeken waren aardig open gescheurd na de operatie. Nu moet ik zeggen dat ik hier altijd al snel last van heb. De rechter mondhoek is zo goed als hersteld, de linker heeft hier nog wat meer zijn tijd voor nodig. Veder is mijn lip nog steeds gevoelloos en erg gezwollen. Hierdoor kan ik sommige letters wat moeilijk uitspreken. Ook ziet het er een beetje vreemd uit.
Doordat m'n onderlip nog steeds  opgezwollen is, staat ook de beugel in me onderlip gedrukt. Dit is wel erg pijnlijk. Vooral met het tandenpoetsen.
M'n kin is ook nog steeds gevoelloos. Als ik met mijn vinger over me kin heen ga voel ik wel een soort druk. Het vreemde is dat ik wel soms jeuk heb aan mijn kin, maar als ik dan wil krabben voel ik dat niet.

17 november staat er een controle gepland bij de kaakchirurg. Nog één week en dan mag ik eindelijk weer kauwen! Hoewel ik het heerlijk vind dat kilo's eraf vliegen, mis ik toch wel vast eten. Ik kan niet wachten tot ik de eerste stuk pizza weer in mijn mond heb... yummieee!

Hierbij nog een foto van 5 weken na de operatie:


Mijn volgende blog zal dit keer volgende week donderdag online gaan i.v.m. de controle bij de kaakchirurg waar ik jullie over ga vertellen. Tot snel!


X. Viv


Geen opmerkingen:

Een reactie posten