donderdag 17 november 2016

6 weken na de operatie (17-11-2016)

Hi allemaal,

Het is 6 weken na me operatie! Wat is de laatste week hard gegaan... In deze blog ga ik jullie vertellen over mijn derde controle bij de kaakchirurg en mijn eerste hap eten na de operatie.

Vanochtend ben ik bij de kaakchirurg geweest voor mijn derde controle. Eerst zijn er röntgenfoto's gemaakt van mijn kaak. Daarna hebben de kaakchirurg en mondhygiënist samen naar de foto's gekeken, Alles zag er goed uit. Ook de wonden van de operatie zijn goed genezen. Ik had van de orthodontist elastieken om mijn kies en hoektanden heen gekregen om m'n kaakspieren aan te sturen, deze moesten er meteen uit. De kaakchirurg legde uit dat de elastieken nu mijn onderkaak juist te ver naar voren trekken.



Nu mijn kaak weer hard is en genezen mag ik weer eten! Na de controle had ik een beetje trek, dus heb ik mijn tanden eerst in een koekje gezet... Als avond maal heb ik natuurlijk pizza gegeten. Dat was echt genieten na zo een lange tijd! Het kauwen met de nieuwe stand van de kaak is voor mij nog wel heel erg wennen... Maar dat komt allemaal van zelf weer. Soms heb ik ook nog wel last van me kiezen met eten.


Ik ben nog steeds blij dat ik de operatie heb ondergaan. Het heeft mijn zelfvertrouwen een boost gegeven en ik hoef me geen zorgen meer te maken over de toekomst. Ik had verwacht dat de operatie en het herstel veel zwaarder waren. Zes weken niet eten, een dikke kop en niet kunnen praten... Uiteindelijk viel het best mee! Het was vooral het ongemak van een opgezwollen hoofd en het niet kunnen eten. De pijn is me erg mee gevallen. En wat zijn zes weken van je leven als je daarna heel je leven een mooi/gezond gebit heb. ;)

Hierbij een foto van 6 weken na de operatie:


In mijn volgende blog zal ik jullie vertellen over mijn bezoek bij de orthodontis en zijn er voor en na foto's te zien in mijn blog.

x Vivian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten