vrijdag 7 oktober 2016

Twee dagen na de operatie. (07-10-2016)

Hi allemaal,

De operatie is achter de rug en alles is goed verlopen! 

De ochtend van de operatie was ik erg zenuwachtig. Toen ik afscheid moest nemen van Jeffrey schoot ik ook even vol van de zenuwen... Op de voorbereidingskamer kreeg ik een infuus en plakkertjes op m'n borst en zij. Daarna werd ik naar de OK gereden en moest ik daar zelf op de operatietafel gaan liggen. Ik werd daar nog voorgesteld aan de dokters en daarna werd ik onder narcose gebracht.

Toen ik wakker werd voelde ik eigenlijk helemaal geen pijn, ik had ook al een icepack om mijn hoofd heen. Toen ik terug op mijn kamer wou ik meteen zien hoe ik eruit zag. M'n wangen en onderlip zijn helemaal opgezwollen. Ik heb de middag en avond in het ziekenhuis vooral veel geslapen, ik was erg moe en eten kostte ook veel moeite. In de avond heb ik vla geprobeerd te eten met een spuit, maar dit wilde nog niet lukken. De nacht in het ziekenhuis ben ik goed door gekomen, ik heb goed geslapen.



De volgende ochtend moest ik weer terug komen bij de kaakchirurg voor controle. Ze hebben toen röntgenfoto's gemaakt. Hieronder zie je een groot verschil van voor de operatie en erna. Zoals je kan zien is m'n kaak een heel stuk naar voor verplaatst. Ze hebben de rechterkant van mijn kaak net iets meer naar voor moeten zetten dan de linkerkant om te zorgen dat de kaak rechtstaat. Na de controle mocht ik meteen naar huis.



Nu twee dagen na de operatie is m'n gezicht nog steeds erg dik. Ik heb nog geen last van blauwe plekken. Drinken gaat steeds makkelijker, ik drink vooral veel limonade, bouillon en pyjamapapjes. Vanavond ga ik proberen een Unox soep te drinken.

Ik slaap nu vooral veel en neem veel rust. Ik wissel een beetje af met op de bank liggen of in bed. Veel dingen kosten nog veel moeite omdat ik ook nog moe ben van de narcose. Gelukkig heb ik Jeffrey die heel goed voor me zorgt.


x Vivian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten